• בחר שפה:
  • בחר גודל פונט: A A A

מוקד הזכויות

רקע להקמת מוקד הזכויות
מערכת השירותים עבור הזקנים בישראל רחבה ומסועפת והזקנים זקוקים ותלויים בשירותים אלו לצורך תפקודם היומיומי ושיפור איכות חייהם. עם זאת, ריבוי השירותים והגופים המטפלים בזקן גורמים לבלבול ולחוסר יכולת של האדם הזקן להתמצא במערכת, להכיר את זכויותיו ולמצותן עד תום.
בקרב ציבור הזקנים היתה מורגשת חסרונה של כתובת אחת זמינה, מקצועית ומוכרת, שתסייע להתמצא בנהלים, להשיג מידע, לטפל בתלונותיו ולממש את זכויותיו מול המערכות השונות.


פעילות
כדי לתת מענה לבעיה זו, הקים "כן לזקן" כנציב זכויות הזקנים, בשנת 2004, מוקד זכויות טלפוני שמספרו  2284*, אליו פונים זקנים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע במימוש זכויותיהם.
הטיפול כולל מתן מידע והדרכה בנושא זכויות הזקנים, יעוץ והכוונה בפתרון בעיות, ליווי מקצועי ויצגו הזקן מול הרשויות כולל ייעוץ משפטי. כמו כן, מטופלות תלונות כלפי מערכות או רשויות שונות והצעות לשיפור וייעול שירותים.

 

הפניות מתקבלות ונענות באופן מיידי ואישי באמצעות מתנדבים החברים בעמותה, בהתאם לתחומי מומחיותם המקצועית, שכן מרביתם מומחים (בגמלאות) בתחומי המשפט, הרפואה, העבודה הסוציאלית, הנגישות, הדיור, משאבי האנוש, הצרכנות והפנאי, או בעלי תפקידים בכירים בתחום הזקנה במוסד לביטוח לאומי, במשרד הרווחה או ברשויות המקומיות.
 

בזכות שרות זה זכו זקנים רבים למימוש זכויותיהם הן בעין והן בכסף. הפניות הן סביב נושאי רווחה, סיעוד, דיור, גמלאות הביטוח הלאומי, בריאות, צרכנות, פנאי ועוד.
השירות ניתן בשפות: עברית ורוסית 
בטלפון שמספרו 2284*