רקע להקמת מוקד הזכויות
מערכת השירותים עבור הזקנים בישראל רחבה ומסועפת והזקנים זקוקים ותלויים בשירותים אלו לצורך תפקודם היומיומי ושיפור איכות חייהם. עם זאת, ריבוי השירותים והגופים המטפלים בזקן גורמים לבלבול ולחוסר יכולת של האדם הזקן להתמצא במערכת, להכיר את זכויותיו ולמצותן עד תום. בקרב ציבור הזקנים היתה מורגשת חסרונה של כתובת אחת זמינה, מקצועית ומוכרת, שתסייע להתמצא בנהלים, להשיג מידע, לטפל בתלונותיו ולממש את זכויותיו מול המערכות השונות.
פעילות
כדי לתת מענה לבעיה זו, אנו מפעילים מאז 2004, מוקד זכויות טלפוני (2284*) המסייע לאזרחים ותיקים ולבני משפחותיהם להשיג את זכויותיהם בכל תחומי החיים, כגון: ניצולי שואה, צרכנות, בטוח לאומי, עובדים זרים, בריאות, רווחה ועוד.
השירות ניתן חינם, בשפות עברית ורוסית, על ידי מתנדבים גמלאים בעלי מומחיות וידע בתחום זכויות הזקנים.
מאז 2004 פנו למוקד הזכויות מעל ל- 50,000 פונים שזכו לקבל את זכויותיהם בשווי מצטבר של מיליוני שקלים, המבטיחים את איכות חייהם, איתנותם הכלכלית ומצבם הבריאותי, החברתי והרגשי ומסייעים להם להזדקן בכבוד.